Home > Γενικά > “ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ” : ΚΑΖΑΚΟΣ vs ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ

“ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ” : ΚΑΖΑΚΟΣ vs ΠΕΛΕΓΡΙΝΗΣ

Θεοδόσης Πελεγρίνης

Από 7 Ιανουαρίου 2013, 20:30 και κάθε Δευτέρα & Τρίτη

Ένας παλαίμαχος ηθοποιός κάνει πρόβα στο διαμέρισμά του. Υποδύεται τον δάσκαλο του νεαρού αυτοκράτορα Ιουλιανού – έναν ευνούχο, παλαίμαχο μέλος της βασιλικής αυλής. Ο Ιουλιανός, θανάσιμα λαβωμένος από δόρυ στην μάχη εναντίον των Περσών, βρίσκεται ξαπλωμένος στην σκηνή του, κι ο δάσκαλός του, την ύστατη αυτή ώρα της ζωής του αυτοκράτορα, θέλει να του εκφράσει ένα παράπονό του. Απευθυνόμενος, λοιπόν, στον Ιουλιανό, ο γηραιός ευνούχος αφηγείται σημαντικές στιγμές από την ζωή του αυτοκράτορα που τον έδεσαν μαζί του. Στην διάρκεια της αφήγησής του αυτής ο γηραιός ευνούχος, βγαίνοντας από τον ρόλο του, ανασύρει από το παρελθόν του, σε πραγματικό πλέον χρόνο, πώς έγινε ηθοποιός και άλλα γεγονότα που σημάδεψαν την ζωή του. Ο μονόλογος τελειώνει με μια πλήρη ανατροπή όσων εκτυλίχθηκαν στην πρόβα. Δηλαδή: θέατρο μέσα στο θέατρο ενός άλλου θεάτρου!

Ο μονόλογος «Ιουλιανός», πέρα από το ενδιαφέρον που μπορεί να παρουσιάζει η ίδια η πλοκή του, θα βασιστεί σε ένα πρωτοποριακό εγχείρημα. Δυο πρόσωπα, ο Κώστας Καζάκος, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μανιώτη, και ο Θεοδόσης Πελεγρίνης, σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη, θα ερμηνεύσουν τον ίδιο ρόλο, τον ρόλο του ευνούχου, την ίδια μέρα, πρώτα ο ένας και στην συνέχεια ο άλλος, χωρίς ο ένας να έχει υπόψη την ερμηνεία του άλλου.
Η μουσική στην ερμηνεία του Ιουλιανού των Πελεγρίνη και Ζούνη, είναι του Νότη Μαυρουδή.

Προπώληση: Ταμείο Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης – Πειραιώς 206, Ταύρος, 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 – 14:00, http://www.mcf.gr, και σε καταστήματα PUBLIC

Categories: Γενικά
  1. Αγωνιστής της Δημοκρατίας
    December 26, 2012 at 9:18 pm

    Καταπληκτικό έργο, πρωτοποριακή συναρμογή του ακραιφνώς φιλοσοφικού και του αμιγώς υποκριτικού (με την αρχαία έννοια). Αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στη Γερμανία, θα ήταν πρώτο θέμα παντού. Δυστυχώς στην Ελλάδα τα πολιτισμικά δρώμενα περνούν απαρατήρητα, ανεξάρτητα από το βεληνεκές τους. Κρίμα

  2. ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΠΠΑ
    March 11, 2014 at 9:23 pm

    Και εκεί που πιστεύεις ότι η φιλοσοφία έχει ταπεινωθεί και έχει στερέψει απέναντι στον
    Αυτοκράτορα.Εκεί που πιστεύεις ότι ό,τι ήταν να ειπωθεί,ειπώθηκε ,ιδού και κάτι που σε
    κάνει να αναθεωρήσεις…και να πεις…”Μήπως,τελικά ,υπάρχει φιλοσοφία μετά την φιλοσοφία?Μήπως η φιλοσοφία δεν είναι παραλήρημα,αλλά γνώση της αιτιοπαθογένειας και της κλινικής εικόνας του παραληρήματος?Μήπως η φιλοσοφία είναι η ιατρική της εποχής μας?”Δεν ξέρω τι να απαντήσω,αλλά το συγκεκριμένο έργο επανατοποθετεί ερωτήματα.
    Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι τα απαντά,αλλά σίγουρα τα θέτει και τα ΘΕΤΕΙ με πρωτοτυπία,που αυτή η πρωτοτυπία σε οποιαδήποτε έκφανση της ζωής και της τέχνης είναι το πολυπόθητο ζητούμενο.
    Και εκεί ακριβώς βρίσκεται η επιτυχία του εγχειρήματος: Τη φιλοσοφία που είναι συμπερασματικά μια βαθιά προσωπική περιπέτεια κι ένα ρίσκο να τη συνδυάσει με την έξοδο στο πλατύ κοινό.Σε μια τέτοια ανοιχτή πνευματική σύγκρουση,πώς
    μπορεί κάποιος,και ο πιο δύσπιστος ακόμη,να μην της αποδώσει τον χαρακτήρα του καινοτόμου καλλιτεχνικού δρώμενου?

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment